
معاونین جدید حوزه علمیه قم معارفه شدند
آئین معارفه معاونین و مدیران جدید حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت الله اعرافی برگزار شد. به گزارش «ترسیم آنلاین»، آئین معارفه معاونین حوزه علمیه قم در سالن همایشهای مدرسه علمیه دارالشفاء با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه و حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزههای علمیه در قم برگزار شد. مدیر حوزههای علمیه با اشاره به اینکه طی ۶۰ سال اخیر اتفاقی در قم رقم خورد که معدل حوزه علمیه قم را با تاریخ حوزهها متمایز کرد، یادآور شد: انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) نقطه برجسته و اوج تاریخ حوزههای علمیه بوده است. حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر در حوزه علمیه قم نیز با اشاره به اینکه تمام نیروها با روحیه جهادی درحال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: به کار گیری نیروهای متخصص و متعهد جوان با حمایتهای مادی و معنوی موجب میشود رسالتهایی تعیین شده برای این افراد به

انقلاب اسلامی نقطه برجسته تاریخ حوزههای علمیه است/باید به دنبال صیانت از گذشته باشیم
مدیرحوزههای علمیه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) نقطه برجسته و اوج تاریخ حوزههای علمیه بوده است. به گزارش «ترسیم آنلاین»، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی امروز در آئین معارفه معاونین حوزه علمیه قم که در سالن همایشهای مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: میراثدار هویت تاریخی و منزلت کهن حوزه علمیه قم هستیم. وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ سال شهر قم کانون حوزههای علمیه بوده است، مطرح کرد: این حوزه دارای فراز و فرود بوده، ولی در زمانهایی جزو اصلیترین کانونهای حوزوی بوده است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه قم به نوعی حلقه وصلی برای زمینهسازی ظهور بوده است، عنوان کرد: علما و بزرگان حوزوی دوره گذار غیبت حضرت حجت(عج) را مدیریت کردهاند. وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم، بغداد و ری سه ضلع اصلی کانونهای حوزوی بودند، خاطرنشان کرد: اگر حوزه علمیه بغداد
