
در جلسه معارفه وزیر صمت مطرح شد؛ عارف: خودروسازان مردم را با پیشفروش سرکار میگذارند
به گزارش ترسیم به نقل از مهر، محمد رضا عارف، معاون اول رئیس جمهور ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و شرایط پیش فروش خودرو افزود: متأسفانه کمکهایی که در دهههای گذشته به صنعت خودروسازی شده، ظلم در حق صنعت بوده است. محمدرضا عارف روز سه شنبه ششم شهریور ۱۴۰۳ در مراسم تکریم عباس علی آبادی وزیر سابق صمت و معارفه سید محمد اتابک، وزیرجدید صمت، با انتقاد از وضعیت خودروسازی افزود: در حالی که خودروهای داخلی ما مصرف بالایی دارند، بحث درباره آزاد سازی نرخ سوخت معنایی ندارد، متأسفانه کمکهایی که در دهههای گذشته به صنعت خودروسازی شده است، ظلم در حق صنعت بوده است، خودروسازان بارها وعده دادند که کیفیت خودروها اصلاح خواهد شد اما واقعیت این است که بهبودی اتفاق نیفتاده است. معاون اول رئیس جمهور افزود: خودروسازان، مردم را با وعدهها و پیش فروشهایشان سرکار میگذارند، در حالی که وظیفه ما است که خودروی خوب داخلی یا خارجی را طبق

ال90 جدید وارد بازار شد
پس از رونمایی رسمی در فروردین ماه سال گذشته، ال ۹۰ ایرانی یا P۹۰ به بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد آمده و در معرض عموم قرار گرفته است. چندی پیش این خودرو بالاخره روی خط تولید پارسخودرو رفت و پس از تولید اولیه و انجام آزمایشهای نهایی، به صورت انبوه روانه بازار میشود.

مخالفت وزیر صمت با واردات خودرو برقی چینی
وزیر صمت تاکید کرد :خودروسازان به جای خودروی برقی چینی باید خودرو برقی ایرانی تولید کنند. ما باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم. به گزارش بهارستان آنلاین ، عباس علی آبادی امروز با حضور در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با اشاره به اینکه خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و وزارت صنعت و مدیران خودرو اولین خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور ملحق خواهند شد، گفت: البته باید آموزشهای لازم در خصوص رانندگی با این خودروها به مصرف کنندگان ارائه شود که به همین منظور وزارت صنعت پیوست فرهنگی را تهیه و برای آگاهی عمومی مردم منتشر خواهد کرد. وی با اعلام اینکه با بکارگیری خودروهای برقی تنوع سوخت در کشور فراهم می شود، گفت: البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که این خودروها فعلا آزمایشی هستند و باید بررسی کنیم کدام خودروی برقی

وعده وزارت صمت در واردات خودروهای اقتصادی از اساس اشتباه بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وعده وزارت صمت را در واردات خودروهای اقتصادی از اساس اشتباه دانست و گفت : اگر هم دولت اصرار به این امر دارد باید هزینههای آن را خود بپردازد. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ عزتالله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تعلل وزارت صمت را در عمل به وعدهاش مبنی بر تعدیل بازار خودرو تایید کرد و گفت: همین که وزارت صمت میگوید قصد واردات خودرو را دارد حرف اشتباهی است، زیرا وزارتخانه نمیتواند خودرو وارد کند. وزارتخانه سیاستگذاری میکند، سیاستهای خود را به مردم اعلام و بخش خصوصی اقدام به واردات خودرو میکند. تالارپشتی در اظهارنظر درباره واردات خودروی اقتصادی گفت: واردات خودروی اقتصادی به دست دولت این معنی را میدهد که دولت میخواهد در بازار خودرو دخالت کند و کاری در راستای منافع مردم صورت دهد و اگر هزینهای هم در این امر متقبل میشود این هزینه

خودروهای مونتاژی در آینده ارزان میشوند/ کاهش فاصله قیمت بازار و کارخانه سیاست وزارت صمت است
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت گفت: قیمت خودروهای مونتاژی در آینده روبهکاهش خواهد بود و باتوجه به واردات خودروهای دستدوم فاصله قیمتی بازار با قیمت کارخانه هم کاهش پیدا میکند و این سیاست وزارت صمت است. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حملونقل وزارت صمت درباره تعرفههای واردات قطعات خودروهای مونتاژی اظهار کرد: درمورد تعرفه خودرو فعلاً اتفاقی نیفتاده و البته قرار است که اصلاحاتی در خصوص تعرفه خودروها در جهت توسعه ساخت داخل انجام شود. وی افزود: خودروسازان مونتاژی تا سال 1401 عمدتاً از ارز نیمایی استفاده میکردند؛ اما از ابتدای امسال قرار شد ارز نیمایی را به خودروسازانی اختصاص دهند که بالای 50 درصد ساخت داخل دارند و بقیه خودروهای مونتاژی از ارز صادراتی خود و یا ارز دیگران استفاده کنند. معاون صنایع حملونقل وزارت صمت ادامه داد: این تغییر نرخ ارز روی محصول وارداتی و تعرفههای وارداتی اثر میگذارد و بنابراین ناشی از

خودروسازها عامدانه خودروی ناقص تولید می کنند /کشف ۴ هزار خودروی دپویی
سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به ترفند خودروسازها برای عدمتحویل خودروها گفت: ادعای نبود قطعه برای تولید خودرو به شکلی است که نشان می دهد فضایی را ایجاد کردند تا عدم تحویل قابل توجیه باشد. به گزارش «ترسیم آنلاین» ، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات در مصاحبه رادیویی درباره امکان شکایت خودرویی مردم به سازمان تعزیرات اظهار کرد: پروندههای خودرویی شامل عدم تحویل بر اساس زمان موردنظر است که حدود ۳۰ هزار پرونده در یک مقطع تشکیل و حکم آن صادر و اجرایی شد. وی افزود: عدم انجام تعهد در تحویل خودرو مستقیماً باید در دستگاه قضا مطرح شود و دیگر پروندهها به تعزیرات ارجاع میشود از جمله امتناع از عرضه خودرو که اخیراً حدود ۴ هزار خودرو در یکی از استانها احتکار شده بود. اسفنانی با بیان اینکه ۴ هزار دستگاه به مردم واگذار شده است و کماکان این روال ادامه دارد، گفت: هر کجا مشاهده کنیم که خودرو

خواهشا یک بار برای همیشه تکلیف خودروسازان را در کشور روشن کنید
امیرحسین عصاریان برای بهارستان آنلاین نوشت: چندی قبل مسئله خودروهای دپو شده در پارکینگ دو خودروساز بزرگ کشور دوباره سوژه رسانه ها شد و سر و صدای زیادی به پا کرد تا جایی که این مسئله واکنش رئیس قوه قضائیه را به همراه داشت و وی نیز خواستار روشن شدن تکلیف این خودروها شد اما این جریان انگار ادامه دار است چراکه معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت چندی قبل در بازدید از ایران خودروی خراسان، وجود 10 هزار خودروی دپو شده را در پارکینگ این شرکت را تایید و به باد انتقاد گرفت و مدیرعامل این شرکت نیز در واکنش به اظهارات رئیس سازمان حمایت ادعا نمود که، معطلی مجوز اداره استاندارد و کمبود تریلی برای حمل این خودروها عامل این موضوع است که دلایل ذکر شده واقعا جای تامل بسیار دارد. امیر حسین عصاریان سردبیر جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین با تاکید بر اینکه روئسای سه قوه

وضعیت تأمین و توزیع سوخت در استان البرز در حال بهبود است
بهارستان آنلاین-نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به ایجاد صف مقابل جایگاههای سوخت کرج گفت: با پیگیری موضوع از وزیر نفت، خواستار تنظیم سهمیه سوخت براساس نیاز واقعی استان شدهایم. به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ، مهدی عسگری ضمن انتقاد از ایجاد صف مقابل جایگاههای سوخت سطح شهر اعلام کرد: با پیگیری انجام شده از وزیر نفت، قول مساعد برای تنظیم سهمیه سوخت استان براساس نیاز واقعی داده شد. عسگری افزود: بنا به گزارش اخذ شده از رئیس تأمین و توزیع سوخت استان، مخازن سوخت از شب گذشته در حال دریافت سهمیه هستند و وضعیت در حال بهبود است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف مدت اخیر، حدود سه روز برای بازگشت به حالت متعادل زمان نیاز است. انتهای پیام/

نامه انتقادی دفتر میرسلیم به صدا و سیما
در روزگاری زندگی میکنیم که از اهل دانش عدّۀ کمی با هزاران محنت باقی مانده اند و درصدد آن هستند که غفلت های زمانه را فرصت جُسته، به تحقیق در علم و برپا داشتن آن بپردازند.
