ترسیم - وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ در برابر سران اروپا خطوط قرمز واشنگتن را ترسیم کرده است.

ترسیم – وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ در برابر سران اروپا خطوط قرمز واشنگتن را ترسیم کرده است.
به گزارش ترسیم نیوز، مینا عظیمی – مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، خط قرمز واشنگتن در قبال اروپا را مشخص کرده و ادعا کرده است که کاخ سفید آماده پذیرش تضعیف تدریجی جهان غرب نیست.

این موضوع در جریان سخنرانی روبیو در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح شد، جایی که او به وضوح اظهار داشت: «ما در آمریکا علاقه‌ای نداریم که ناظران مودب و منظمی بر روند نزولی غرب باشیم.»

فاکس نیوز سخنرانی وزیر امور خارجه آمریکا را یکی از بارزترین نشانه‌های قصد دولت ترامپ برای کنار گذاشتن نظم جهانی کنونی توصیف کرد.

روبیو از متحدان اروپایی خواست تا مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بر عهده بگیرند و خواستار تقویت مرزها، احیای پایه‌های صنعتی و تقویت حاکمیت ملی شد.

او تاکید کرد که کشورش به دنبال فاصله گرفتن از اروپا نیست، بلکه می‌خواهد «دوستی قدیمی را احیا کند» و خواستار ایجاد اتحادی شد که «با جسارت به سمت آینده حرکت کند».

روبیو سیاست‌های ناقص غربی را عامل صنعتی‌زدایی، کنترل ضعیف مرز‌ها و اتکای بیش از حد به نهاد‌های جهانی دانست.

به بیان باشگاه خبرنگاران جوان، این کانال آمریکایی اعلام کزد که این موضع نشان‌دهنده تغییر عمده‌ای در روابط فراآتلانتیک است، چرا که واشنگتن از شرکای اروپایی خود خواسته است هزینه‌های دفاعی را افزایش دهند و مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بر عهده بگیرند.

به گفته فاکس نیوز، اظهارات روبیو نشان‌دهنده‌ی فاصله گرفتن آشکار از تمرکز سنتی آمریکا بر همکاری‌های چندجانبه است، به ویژه از آنجایی که این اظهارات در مقابل سران اروپا مطرح شده است که به تکیه بر تضمین‌های امنیتی آمریکا عادت دارند.

بر اساس گزارشات این کانال تلویزیونی آمریکایی، هنوز مشخص نیست که آیا پایتخت‌های اروپایی آماده حمایت از مسیر پیشنهادی واشنگتن هستند یا خیر.

منبع: آر تی

لینک کوتاه خبر:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پست های مرتبط

Picture of ترسیم نیوز-ترسیم خبر

ترسیم نیوز-ترسیم خبر

آنان که رهسپار دیار هنر شدند
یابنده بصیرت و صاحب نظر شدند

واقف به کار عقل شدند و به سر عشق
آنان که اهل دانش و اهل هنر شدند

تصویر روز: