
در مورد پالایشگاه بیرجند دادهای ندارم که بگویم خرابکاری صورت گرفته، ممکن است سهلانگاری، خطای انسانی و یا معیوب بودن تجهیزات در میان باشد
یک عضو کمیسیون انرژی گفت: در مورد پالایشگاه بیرجند دادهای ندارم که بگویم خرابکاری صورت گرفته، ممکن است سهلانگاری، خطای انسانی و یا معیوب بودن تجهیزات در میان باشد. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ فریدون عباسی ، درباره اتفاقات چند وقت اخیر در پالایشگاههای کشور در پاسخ به اینکه آیا زیر ساختها دارای مشکل است، گفت: کلاً حوادث صنعتی اجتنابناپذیر هستند چراکه که ممکن است عملکرد نامطلوبی در آن صنعت به وجود آمده باشد. این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: حالا این عملکرد ناشی از چیست؟ میتواند خطا در طراحی باشد. میتواند مشکل در مجوزها و پروانههای کارخانهها باشد؛ اینخطاها هست. از سوی دیگر اشکالات میتواند در انتخاب تجهیزات باشد؛ یعنی تجهیزات انتخاب شده دارای استاندارهای لازم نبوده است. وی با اشاره به این که از طرفی دیگر خطای انسانی، خطای مدیریتی و خرابکاری هم ممکن است باشد؛ یعنی حتی ممکن است همه چیز درست باشد ولی خرابکاری اتفاق بیفتد،

ناترازی بانکها اثرات مستقیمی بر معیشت مردم دارد
در قانون جدید بانک مرکزی، اقتدار بانک مرکزی در برخورد با بانکهای ناتراز و ضد نظم افزایش یافته است و مسیر اصلاح و بهبود فرآیند سیاستگذاری پولی وبانکداری مدرن در دستورکار قرار گرفته است. به گزارش ترسیم آنلاین ؛ محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی یادداشتی دراین باره عنوان کرده است: در قانون جدید بانک مرکزی سیاستگذار پولی کشور می تواند کنترل و تأثیر مناسبی بر سیاست های مالی داشته باشد.بند «ب»و«ت» ماده ۵۲ اختیارت خوبی در اختیار بانک مرکزی قرار داده است تا با توسل به آن بتواند نکته نظرات مستقل خود را درخصوص تأثیرات تورمی لوایح تقدیمی دولت یا طرحها و پیشنهادهای نمایندگان مجلس نقد و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند. وظیفه مهم دیگر بانک های مرکزی دنیا، نظارت بر مؤسسات پولی و بانکی و برخورد جدی با بانک های غیرمنضبط و قانون گریز است. بانک مرکزی ایران تا پیش از تصویب قانون

حزباللهی و غیر حزباللهی نداریم و جامعه برای همهی مردم است
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه افراد با نظرات متفاوت در صداوسیما حضور پیدا کنند خوب است اما با هر چیزی که به شعور مردم ایران توهین کند مخالف هستیم. به گزارش«بهارستان آنلاین» ؛ جواد نیکبین عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر فعال مجازی در صداوسیما که جامعه را متعلق به حزب اللهیها دانست ؛ گفت: جامعه برای همهی مردم است و حزب اللهی و غیر حزب اللهی نداریم و برای آن خط کش نداشته زیرا از درون افراد خبر نداریم. وی افزود: اینکه خط کش بگذاریم که این فرد حزب اللهی است یا نیست اشتباه است. نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: مملکت متعلق به آن کسی است که در ایران زندگی میکند و دلش در گرو و دلداده ایران است. این نماینده مجلس در ادامه گفت: تقسیم کردن افرادی که بگوییم سرخ یا سبز هستند

دولت باید پای کار بیاید تا بتوانیم در برنامه هفتم همسانسازی حقوقها را عملی کنیم
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس مُصر است که همسانسازی حقوقها انجام شود و امیدواریم دولت همکاری کند و پای کار بیایید تا بتوانیم در برنامه هفتم این مهم را عملی کنیم. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ علی اصغرخانی، درباره همسانسازی حقوقها در برنامه هفتم توسعه گفت: مجلس مُصر است که همسانسازی انجام شود، البته اشکالاتی دارد که دولت باید آنها را اصلاح کند اما اینکه این اتفاق خوب در کشور بیفتد جایش خالی است و حتما باید انجام شود. این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه همسانسازی از کارهایی است که برای همه مجموعه حقوقبگیرها مهم است، عنوان کرد: لذا قابل قبول هم نیست یک وزارتخانه افرادش ۵۰ یا ۶۰ میلیون حقوق بگیرند و یک وزارتخانه دیگر کارکنان ۶ یا ۷ میلیون تومان حقوق بگیرند این فاصله طبقاتی و این بیعدالتی برای ما قابل قبول نیست. وی تاکید کرد: همسانسازی به ما میگوید بلاخره فرمول حقوقی برای

اقتصاد مردمی نتیجه مشارکت بخش خصوصی و تسهیل در واگذاریها اقتصادی است
نماینده مردم نیشابور با توجه به تکلیف وزارت اقتصاد و امور دارایی برای جذب مشارکت بخش خصوصی و تسهیل در واگذاریها ؛ بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی و واگذاری اقتصاد به این بخش جزء تکالیف و مطالبات مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم بوده است. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نیشابور با باکید بر اینکه طی ماههای گذشته، رهبر فرزانه انقلاب در جریان بیانات خود تأکید کردند که اقتصاد باید به بخش مردمی واگذار گردد تا از ظرفیت کلان اقتصاد مردمی برای پیشبرد طرحهای کلان تولیدی، صنعتی، کشاورزی و … بهره بگیریم؛ خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولتهای گذشته علیرغم ضرورت مشارکت بخش خصوصی و تسهیل در واگذاریها این مهم جدی گرفته نشد و سیاستهای کلی اصل ۴۴ مبنی بر واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی به فراموشی سپرده شد. براین اساس میتوان عنوان کرد که کارنامهمان طی سالهای گذشته

مجلس باید به شکل جدیتری مطالبه برگزاری جلسه شورای عالی کار را پیگیری کند
رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی کل دستمزد کارگران حدود ۷ درصد قیمت تمام شده تولید را به خود اختصاص میدهد، گفت: بنابراین اگر ۲۰ درصد هم به حقوق کارگران اضافه شود تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده تولید نخواهد گذاشت. حقوق کارگران به گزارش «بهارستان آنلاین» ؛ علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیته اشتغال این کمیسیون، با انتقاد از بیتوجهی وزارت کار به برگزاری جلسه شورای عالی به منظور ترمیم حقوق و دستمزد کارگران گفت: ماده ۴۱ قانون کار تکلیفی برای دولت دارد که بر اساس آن شورای عالی کار مکلف است حقوقها را بر اساس تورم افزایش دهد. البته در این مانده مباحث منطقهای و نوع کار را هم مورد اشاره قرار داده که هیچوقت دولتها ارادهای برای اجرای آن نداشتند. وی با بیان اینکه دولت مکلف است که میزان تورم را برای افزایش حقوقها در نظر بگیرد، عنوان کرد:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد : برای جلوگیری از بنگاهداری بانکها ابزارهای نظارتی مجلس فعال است
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که بنگاهداری برای بانکها جاذبه دارد، بانکها دست از بنگاهداری برنمیدارند و هر چقدر هم که ما قانون بگذاریم، قوانین را دور میزنند. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ احسان ارکانی درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی برای مقابله با بنگاهداری بانکها، گفت: تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از جمله اقداماتی است که از سوی مجلس انجام شد. یکی از محورهای این تحقیق و تفحص بررسی عملکرد این بانکها در کاهش نقش بنگاهداری بانکها و حمایت از تولید ملی بود. وی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی مختلفی چون سوال از وزرا و تذکر و احضار مسئولان ذیربط به کمیسیونها و صحن مجلس را دارند که بارها وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس آمدند و در این باره هم از آنان توضیح

گرانی نان در ماه محرم پیام بدی برای مردم به دنبال داشت
رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی دولت در کنترل گرانی نان، گفت: مسئولان وزارت اقتصاد باید تلاش کنند تا سامانه نان را هر چه سریعتر اجرایی کنند و بی تردید در صورت عدم عملیاتی شدن آن از وزیر اقتصاد طرح سوال خواهیم داشت. به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ؛ علی اصغر عنابستانی با انتقاد از کلید خوردن گرانی نان از شهر مشهد، گفت: باید دولت پاسخ دهد طرح ساماندهی تولید تا توزیع نان چرا نیمه تمام باقی مانده است و در مراحل پایانی چرا اجرایی نمیشود؟ اجرایی نشدن کامل این طرح از توزیع آرد تا قاچاق آن چرا به درستی پیگیری نمیشود. نان نباید گران می شد نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن با انتقاد از اجرایی نشدن طرح ساماندهی توزیع و فروش نان، افزود: در حال حاضر با گرانی آب، برق، گاز، اجاره بها، هزینه دستمزد و… روبرو هستیم، بر همین اساس نمیتوان انتظار داشت

دشمن در انتخابات آینده به دنبال اثرگذاری تفکر غیر انقلابی بر انقلابی است
دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند.
