
تفحص از حوزه دارو با هدف مقابله با رانت و انحصار در دستور کار کمیسیون بهداشت
افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت برخی داروها/ مافیای دارو، مشکل جدی وزارت بهداشت/ تحقیق و تفحص از حوزه دارو با هدف مقابله با رانت و انحصار در دستور کار کمیسیون

اتاق عمل یا بازارسیاه؟پشت پرده تجارت سلامت دربیمارستانها
بیمار، مردی حدوداً پنجاهساله است. چند ماهی میشود که کمر درد زندگیاش را مختل کرده، راه رفتن برایش دشوار شده، خواب شب از او گرفته شده و حالا پزشکان میگویند چارهای جز عمل جراحی نیست. پسرش پرونده پزشکیاش را در دست گرفته و او را به یکی از نامآشناترین جراحان ستون فقرات در شهر میبرد. پزشک، نگاهی گذرا به تصاویر MRI میاندازد و بیمقدمه میگوید: «باید عمل بشه. سریعتر، بهتر.»

چگونه می توان در صنعت دارو موفق باشیم وقتی توجهی به افزایش بودجه در این حوزه نمی شود
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه خوداتکایی 90 درصدی دارو با بودجه 69 هزار میلیاردی امکانپذیر نیست، گفت: چگونه میتوان در صنعت دارو موفق بود وقت تنها 69 هزار میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته میشود؛ وقتی دولت در جریان بود که باید برای حوزه دارو 110 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد اما تنها 69 هزار میلیارد تومان اختصاص داد و 50 درصد از آن هم تحقق پیدا نکرد یعنی عملا داریم به سمت نابودی صنعت دارو گام برمی داریم. به گزارش «ترسیم آنلاین»، یحیی ابراهیمی در مورد هدفگذاری لایحه برنامه هفتم توسعه برای تدوین برنامه افزایشبهره وری و خوداتکایی 90 درصدی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: بحث صنایع دارویی چرخه ای از زنجیره ای است که باید به این زنجیره توجه شود؛ 97 درصد داروی کشور در داخل تولید اما مواد اولیه آن از خارج وارد می شود در واقع سه درصد داروها را

وقتی اجرای قانون مدیریت نمیشود، پرداختی از جیب مردم بالا خواهد رفت
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از افزایش پرداختی مردم بابت هزینههای درمان خبر داد. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ حسینعلی شهریاری، در برنامه صف اول، از روند تخصیص ارز به حوزه سلامت انتقاد کرد و گفت: این تاخیرها باعث میشود که روند تأمین کالاهای سلامت دچار مشکل شود و مردم آسیب ببینند. وی افزود: همان موقع که ارز ترجیحی دارو را حذف کردند، به رئیس جمهور نامه نوشتم و گفتم که باید منابع مالی A ریال باشد که دولت نتوانست منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند. شهریاری با اشاره به اجرای طرح دارویاری، گفت: وقتی ارز ترجیحی دارو حذف شد، قرار بود بیمهها جور افزایش قیمت دارو را بکشند، اما میبینیم که پرداختی مردم بابت دارو بالا رفته است. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ما گفتیم که پرداختی از جیب مردم نباید از ۳۰ درصد بالا برود که متأسفانه در حال حاضر به ۵۰ تا

اتکا به تولید داخلی یکی از راه های اساسی و مهم استقلال کشور است
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه دولت به بسیاری از تولیدات داخلی نگاه جامع و محکمی نیست، اظهار کرد: دولت به این باور نرسیده است که ما بسیاری از محصولات داخل کشور را می توانیم ارزان تولید کنیم تا هم نیازهای داخلی را جبران کنیم و هم به صادرات و ارز آوری برسیم. به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ؛ پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد دولت در حوزه معیشتی و اقتصادی جامعه، گفت: بعد از حضور دولت سیزدهم با توجه به حمایت های همه جانبهای که از طرف مردم و هم از طرف مجلس انجام شد تا بستر لازم را برای اقدامات اساسی و زیر ساختی در کشور را ایجاد کنند، اما متاسفانه در محورهایی توفیق حاصل نشد. اتکا به تولید داخلی که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی هم است یکی از راه های اساسی و مهم استقلال

دولت سیزدهم باید متوجه کار خطرناکی که خودش هم متوجه نیست، باشد /قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: انشاءالله مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمیکنند، خودشان و بچههایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه میکشد. به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ؛ دکتر یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت چشم بینا و گوششنوایی برای دیدن و شنیدن واقعیتها ندارد و دلش میخواهد اقتصاد کشور دستوری اجرا شود، گفت: اقتصاد اصلاً نباید دستوری باشد زیرا مولفههای خاص خودش را دارد. وی وضعیت در حوزه غذا و دارو را هم مانندبقیه حوزهها و مخصوصاً حوزههای اقتصادی دانست و اظهار کرد: حوزه عذا و دارو جدا از اینها نیست. در طول دو سه سال اخیر بارها و بارها به دولتمردان، رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تذکر دادهایم
