
تا پایان سال مساله افزایش حقوق کارگران منتفی به نظر می رسد
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار موضوع اصلاح دستمزدها در دستور کار قرار نگرفت و مقرر شد تا قرارگاه مسکن کارگران تشکیل تا قدمی در جهت تامین مسکن این قشر از جامعه برداشته شود. به گزارش «ترسیم آنلاین» ؛ در شرایطی که جامعه کارگری در انتظار تشکیل جلسه شورای عالی کار بود، به نظر می رسد با رویه دولت و نمایندگان کارفرمایان، بحث ترمیم دستمزد کارگران تا حدود زیادی منتفی شده و قرار است انجام سایر اقدامات حمایتی در دستور کار قرار بگیرد؛ این در حالی است که بر اساس وعده وزیر تعاون، قرار بود در صورت استمرار نرخ تورم بالا در اقتصاد، درباره دستمزد کارگران تجدیدنظر شود؛ اما اکنون با وجود ابلاغ مصوبه پرداخت پاداش به کارکنان دولتی، بازهم خبری از اصلاح دستمزد کارگران نیست. در همین خصوص، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در جلسه شورای عالی کار،

دولت زمانی می تواند بگوید موفق است که بتواند دو مشکل اصلی کشور، اشتغال و مسکن را مرتفع نماید
به گزارش خبرگزاری ترسیم بیست و دوم خرداد، سه عضو کارگریِ شورایعالی کار در نامهای به وزیر کار خواستار برگزاری نشست شورا با موضوع ترمیم دستمزد شدند؛ هنوز آن نشستِ درخواستی برگزار نشده است، ضمن اینکه پاسخ به درخواست رسمی اعضای کارگری، فقط یک جوابیه بود در رسانهها که در بیست و سوم خرداد منتشر شدو در آن جوابیه، وزارت کار «تورمِ ادعایی نمایندگان کارگری» را غیرواقعی خواند و مدعی شد دولت به «موفقیت نسبی در مهار تورم» دست یافته و در مجموع قرار نیست مزد کارگران ترمیم شود. اینکه آمارهای اعلامی دولت چقدر توانسته است در کاهش تورم به ویژه در سفره معیشت مردم و بالاخص قشر کارگران عزیز نمود واقعی داشته است را با نادر قاضی پور نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته ایم که در ادامه میخوانید: عضو سابق فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیرامون مطالب بیان شده گفت : امروز تنها فقط
