
«فاطمیه» برای ما مکتب است / قطب فرهنگی یک ملت، عقل آن ملت است
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست، این بزرگواران، آدم عادی نیستند، امیرالمؤمنین علی علیه السلام صریحا میفرماید که قرآن کریم، کتاب صامت است و ما اهلبیت، کتاب الله ناطق هستیم. به گزارش «ترسیم آنلاین»، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس امروز که همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد، بیان داشتند: امیدواریم همه ما حرمت و جلال و شکوه فاطمیه را به یاد داشته باشیم و بدانیم که جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست. ایشان بیان داشتند: فاطمیه تنها عزاداری نیست، بلکه باید بدانیم که این فاطمیه و اربعین و اینها برای ما مکتب هستند، چرا که اهلبیت عصمت و طهارت، قرآن ناطق اند؛ «فاطمیه»، امامت شناسی، ولایت شناسی، نبوت شناسی، وحی شناسی و فرصتی برای بیان کلمات این بزرگواران است و آخر هم اشک و عزاداری

مراسم عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) علاوه بر عزاداری جنبه سیاسی هم دارد/تلاش کنیم این نظام به دست ما حفظ شود
حضرت آیتالله جوادی آملی گفت: علم استخری تحریم بیگانه را بند نمیآورد؛ ما چه نیازی داریم که از بیگانه علم بگیریم و وقتی فلان دارو و فلان چیز را تحریم کردند، فکر کنیم نمیتوانیم تولید کنیم؛ عالم استخری شدن مهم نیست عالم چشمهشدن مهم است؛ اگر واقعا دانشگاههای ما دانشگاه علوی شوند، دیگر نیازی به بیگانه نداریم. به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ؛ حضرت آیتالله العظمی عبدالله جوادی آملی، استاد درس خارج حوزه و مفسر قرآن و نهجالبلاغه، ۹ شهریورماه در درس اخلاق خود در سخنانی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: فرزندان خود را با توجه به آداب زمان تربیت کنید، گفت: در حوزه در زمینه فقه و کلام و سایر علوم طی قرون گذشته خوب کار شده است ولی در زمینه قرآن آنچنان که باید کار نشده است و اگر نسل جوان ما با قرآن آشنا شوند و دستورات آن را به کار ببندند، به این دستور امیرالمؤمنین(ع) جامه عمل پوشیدهاند.
